Exact Meets E-commerce 2017 Powervrouwen editie groot succes

Afgelopen donderdag 28 september 2017 vond alweer de achtste editie van Exact Meets E-commerce plaats op het hoofdkantoor van Exact in Delft. Dit jaar extra aandacht voor powervrouwen in de e-commerce, aangevuld met interessante kennis-en klantsessies. Met over de 150 deelnemers was het volledig uitverkocht. We blikken terug op dit mooie event!

EME17: Kick-off
Het event werd afgetrapt door niemand minder dan presentatrice en powerlady Amber Kortzorg, bekend van onder andere BNN en Vara. Samen met commercieel directeur René Albertema (Dealer4Dealer) en marketing directeur Mark Appel (Exact) sprak ze kort over het ontstaan van het event en de goede samenwerking tussen Exact en Dealer4Dealer. Ook het thema ‘Powervrouwen in de e-commerce’ werd genoemd, waarbij duidelijk werd dat het niet alleen gaat om vrouwelijke webshop eigenaren maar ook om succesvolle vrouwen met andere functies binnen de e-commerce.

Honderd procent is een fata morgana
Na de introductie startte het programma met twee speednote sessies op het hoofdpodium. Als eerste Victoriya Karo. Deze slimme Exact dame kon deelnemers in 20 minuten alles vertellen over Big Data en hoe je deze gebruikt om je onderneming naar een hoger niveau te tillen. Online ondernemer Jan Willem van der Sterre van UV-Fashions, waarmee Karo een week eerder nog op het podium van Shopping Today stond, werd ook nog even op het podium uitgenodigd voor wat voorbeelden uit de praktijk. ‘Ik wil snel en efficiënt kunnen schakelen en data helpt ons om dit te realiseren’ aldus Van der Sterre.

Na Victoriya was het de eer aan enthousiaste ‘nerd’ Bas Van der Lans (Van Ons B.V.), die tijdens zijn presentatie inzicht gaf in de meest voorkomende f*ckups in de e-commerce en hoe je deze kunt voorkomen. Hij noemde hierbij voorbeelden uit zijn nieuwe boek ‘Digitale Slagkracht’ welke vanaf 21 november 2017 in de schappen ligt. In dit boek gaat Van der Lans dieper in op knelpunten binnen e-commerce projecten. Zo legt hij onder andere uit waarom wachten tot alles perfect is juist één van de grootste valkuilen is. ‘Wachten op 100 procent automatisering is een fata morgana’ aldus Bas.

Kennis vs. klanten
Na de twee plenaire sessies werd het programma verdeeld over drie zalen. Als eerste de kennis sessies van Magento evangelist Ray Bogman, e-commerce expert Alex van Ginneken en Dealer4Dealer’s eigen powervrouw Chayen Kromowidjojo. Tijdens deze sessies werden bezoekers op de hoogte gesteld van het allerlaatste nieuws betreft Magento 2, recente e-commerce ontwikkelingen en de voortgang van hét e-commerce koppelplatform voor Exact software van Dealer4Dealer, de xCore. Dit platform werd tijdens Exact Meets E-commerce 2016 officieel gelanceerd en is nu, precies een jaar later, al meer dan 600 registraties verder.

Na een korte pauze tijd voor de klantcases van het programma met ieder eigen onderwerpen, zoals exponentiële groei, B2B, internationalisering en de lancering van een nieuw product. Tijdens deze bomvolle sessies van A Little Lovely Company, Koffiebranderij Peeze en Heineken International kregen deelnemers tips, tricks en inspiratie uit de praktijk en daarnaast uitgebreid de kans om vragen te stellen en de interactie aan te gaan met de sprekers en elkaar.

Frederique’s Choice: ‘Durf te falen’
Special guest en hoofdact van dit jaar was niemand minder dan powervrouw pur sang Frederique van der Wal. Het ex-topmodel is woonachtig in New York en kwam speciaal naar Nederland om namens haar eigen onderneming Frederique’s Choice te komen spreken op Exact Meets E-commerce 2017. Frederique’s Choice is naar eigen zeggen de eerste online bloemenstore in Nederland en ook al geruime tijd klant van Dealer4Dealer. Tijdens het interview op het hoofdpodium geleid door Amber beantwoordde Frederique onder andere vragen over haar modellentijd, hoe ze Frederique’s Choice is gestart en welke rol haar bekendheid heeft gespeeld bij het succes van Frederique’s Choice.

Tot slot wordt er gevraagd naar haar ultieme tip voor het runnen van een succesvolle online business. Volgens Frederique is de belangrijkste sleutel tot succes om overtuigd te zijn van je eigen ideeën, een sprong in het diepe te durven nemen en ook vooral om niet bang zijn voor falen. Ofwel op z’n Amerikaans: Just Do it!

Afterparty
De perfecte afsluiter van het evenement was natuurlijk de gezellig afterparty, waar men onder genot van een hapje en drankje nog even kon napraten over de dag. Dit jaar werd er ook voor het eerst een verloting georganiseerd waarbij er mooie prijzen te winnen vielen. Zo vonden een Heineken SUB thuistap, Dealer4Dealer Fatboy Lamzac, koffiepakket van Peeze, groot boeket inclusief vaas van Frederique’s Choice, een Max Verstappen pet van Exact én een Lightbox XL van A Little Lovely Company een nieuwe gelukkige eigenaar uit het publiek.

Maar ook bezoekers zónder het winnende lot gingen niet met lege handen naar huis. Bij de uitgang stond er voor iedereen een goed gevulde goodiebag klaar met inhoud beschikbaar gesteld door de sprekers en sponsoren van het evenement. Vanuit Dealer4Dealer willen we alle aanwezigen, sprekers, sponsoren en partners hartelijk bedanken voor het mogelijk maken van deze fantastische dag! See you next year #EME18


Meer weten over het evenement en de sessies? Lees dan ook het artikel van ecommercenews.nl – https://www.ecommercenews.nl/exact-meets-e-commerce-teken-powervrouwen/

Meer weten over de presentatie van Bas van der Lans? Dat kan! Bekijk via de volgende link de key slides van zijn presentatie – https://www.van-ons.nl/nieuws/keynote-op-exact-meets-e-commerce-fck-ups-e-commerce/